Oppgaven

De ambisiøse partnerne og gründerne i nyetablerte Attrakt kom til gards (før selskapet deres fikk sitt navn) med en rekke ulike oppgaver: Klekk ut et godt og beskrivende selskapsnavn, lag nye brukervennlige nettsider og engasjerende innhold samt en attraktiv og sterk identitetsprofil.   

Løsningen

Med ønsket om å gjøre sine kunder til vinnere og de mest attraktive merkevarene i sin klasse, ble Attrakt et naturlig navneforslag. Nettsiden ble satt opp i Squarespace med et enkelt og stilrent svart/hvitt-design for ikke å konkurrere for mye med kundenes egen profil samt å skape en følelse av high end.

Bruken av de illustrerte ikonene er med på å myke opp nettsidenes ellers stramme visuelle uttrykket.

Nettsidens design i svart/hvitt skaper assosiasjoner til eksklusivitet og high end. Samtidig får kundenes logoer skinne uten at designet på sidene trekker fokus. 

Innholdet på attrakt.no har en tone of voice med et effektivisert og minimalistisk språk – rett på sak. Nettsidens design i svart/hvitt skaper assosiasjoner til eksklusivitet og high end. Samtidig får kundenes logoer skinne uten at designet på sidene trekker fokus. 

Vi har også tegnet de ansatte i den samme gjennomgående håndtegnede stilen.

Attrakt vil med sitt tjenestetilbud få en bred kundeportefølje fra mange ulike bransjer innen næringslivet. Eventer og kundearrangementer i regi av Attrakt eller kundene selv vil være en ypperlig måte å styrke eksisterende kundeforhold og for å inngå nye.

Hånd i hånd med eventer går profileringsartikler og -materiell, og den stramme og tydelige Attrakt-profil vil raskt være med på å skape gjenkjennelseseffekt.