Oppgaven

De ambisiøse gründerne i nyetablerte Attrakt kom til gards (før selskapet deres fikk sitt navn) med en rekke ulike oppgaver: Klekk ut et godt og beskrivende selskapsnavn, lag nye brukervennlige nettsider og engasjerende innhold samt en attraktiv og sterk identitetsprofil.   

Løsningen

Med ønsket om å gjøre sine kunder til vinnere og de mest attraktive merkevarene i sin klasse, ble Attrakt et naturlig navneforslag. Nettsiden ble satt opp i Squarespace med et enkelt og stilrent svart/hvitt-design for ikke å konkurrere for mye med kundenes egen profil samt å skape en følelse av high end.

Bruken av de illustrerte ikonene er med på å myke opp nettsidenes ellers stramme visuelle uttrykket.

Innholdet på attrakt.no har en tone of voice med et effektivisert og minimalistisk språk – rett på sak. Nettsidens design i svart/hvitt skaper assosiasjoner til eksklusivitet og high end. Samtidig får kundenes logoer skinne uten at designet på sidene trekker fokus. 

Vi har også tegnet de ansatte i den samme gjennomgående håndtegnede stilen.

Attrakt vil med sitt tjenestetilbud få en bred kundeportefølje fra mange ulike bransjer innen næringslivet. Eventer og kundearrangementer i regi av Attrakt eller kundene selv vil være en ypperlig måte å styrke eksisterende kundeforhold og for å inngå nye.

Hånd i hånd med eventer går profileringsartikler og -materiell. Den stramme og tydelige Attrakt-profil vil raskt være med på å skape gjenkjennelseseffekt.



Se flere arbeider fra Tada