
Norges billigste lån-
sering
Oppgaven
Himla.no er en digital tjeneste fra Fana Sparebank som tilbyr banktjenester til hele landet med betingelser i toppsjiktet. Dette måtte ut til hele Norges befolkning, med fokus på de store byene.
Løsningen
Norges billigste lånseringskampanje. Alt vi gjorde, gjorde vi billig – men også skikkelig. Helt i tråd med Himla-ånden.


Visuell identitet
Vi har hverken stått for logo eller fontvalg, men fargepaletten ble utvidet fra kun Himla blå (primær) for å ha et mye større spillerom i grafisk materiell som for eksempel annonsemateriell og nettsider.


Teaser-kampanje
Himla er billige, men de er også litt firkanta. Du må ha 25% egenkapital for å bli kunde, og du må kunne fikse det meste selv i nettbanken. Da blir det til gjengjeld veldig billig.
For å reflektere dette skapte vi en rekke firkanta avatarer som figurerte i webannonsering fram mot lansering, og på den ferdige nettsiden.






Lånseringskampanje
Det unike med Himla banktjenester er at de er heldigitale, hel-egalitære (alle får samme rente) og helt i toppsjiktet når det gjelder betingelser.
Himla bruker ikke ressurser på tull og fanteri, det er sånn de holder seg så billige. Dette burde reflekteres i lanseringskampanjen, tenkte vi. Så vi kom opp med en rekke uttak av billige lanseringsmateriell.



Lånseringsfilm
Vi måtte selvfølgelig ha en film. Den hadde vi to krav til (utenom at den selvsagt skulle være knakende god og effektiv):
- Den måtte være billig i produksjon.
- Og billig i distribusjon.
Lånseringsannonser
Vi fornyet annonseuttrykket litt da vi gikk fra teasing til lansering, og kjørte samtidig ut flere varianter.
Siden alle Himla-kunder som nevnt får akkurat den samme, gode renten, identifiserte vi én ting som manglet i forhold til andre tilbydere av banktjenester: eksklusive avtaler.
Hos Himla hjelper verken medlemsskap i fagforening eller utdanningsforbund på renten. Du får heller ikke rabatt for et prominent etternavn eller gode kontakter. For å kompensere for dette laget vi noen «avtaler» som alle kan føle seg inkludert i, som for eksempel «Kommuneavtalen – for alle som bor i en kommune».








Himla nettsider
Gode nettsider er relativt viktig for en nettbasert leverandør av banktjenester. Vi har stått for designet, og i tillegg vært med på å forme kundereisen gjennom den Himla fine og brukervennlige nettbanken.
Ønsker din bedrift lignende løsninger fra Tada, kontakter du Gunhild 🎉