
Oppgaven
Under utviklingen av sitt nye og lokalt produserte smartverktøy, kontaktet Haugaland Kraft oss i Tada for bistand til utvikling av konsept og markedsføring til lanseringen. Det var viktig at både navn og identitet illustrerte en innovativ nykommer i produktporteføljen, samtidig som den ble gjenkjennelig sammen med dagens produkter.
Løsningen
For å løse oppgavene for Haugaland Kraft involverte vi de fleste av våre ulike fagavdelinger. Vi benyttet oss også av våre gode samarbeidspartnere hva gjelder filmproduksjon og produksjon av emballasje.
Dette er Kraftplugg
For å fange allmennheten var det viktig at både produktnavnet og identiteten pirret nysgjerrigheten, var folkelig og opplevdes brukervennlig.
KraftPlugg er en hendig, liten boks som kobles direkte til strømmåleren din og samhandler med Haugaland Krafts kundeapp Mitt Hjem. Denne brukervennlige dialogen gjør at du kan se, og på sikt styre, strømforbruket ditt i sanntid på og med mobilen din. Parallelt med lanseringen av KraftPlugg, jobber Haugaland Kraft kontinuerlig med mange funksjoner og tjenester i Mitt Hjem-appen, som gjør at vi vil få smartere hjem og dermed spare kostnader på vårt strømforbruk, samtidig som vi beholder komforten i hjemmet.
KraftPlugg er med andre ord starten på Haugaland Kraft 2.0.

Dette leverte Tada før og ved lansering av KraftPlugg:
– Navnet KraftPlugg
– Pakningsdesign
– Kampanjemateriell
– Annonser
– Digital markedsføring
– Manus til reklamefilm
– Reklamefilm
– CM-artikkel
Dyktige underleverandører
I deler av arbeidet med KraftPlugg fikk vi bistand fra flere av våre gode underleverandører og samarbeidspartnere. Våre venner i Vestbris har gjort en eminent reklamefilmproduksjon og HBO har produsert flotte esker og emballasje i miljøpapp til KraftPlugg.
Hele utviklingsreisen ender hos Solstein på Karmøy, som setter sammen komponentene og sender KraftPluggen ut til Haugaland Krafts kunder.
CM i Haugesunds Avis
CM hos Schibsted
Les mer på Hkraft.no/kraftplugg

Les om vårt arbeid med å lage nye nettsider for Haugaland Kraft