
Kreative annonser for print
Kreative annonser for trykte medier. Sammenlignet med digitale annonser, hvor du vi kan ta i bruk filmer, GIF’er og annen animasjon, har printannonsene et mye strammere rammeverk som annonsør og vi som kreativt byrå må forholde oss til. Men begrensninger hva gjelder område hvor budskapet skal skinne og verktøy man kan ta i bruk behøver ikke sette noe stopper for effektiv kommunikasjon.
Her kan du se og lese mer om tre annonser vi har produsert for trykte medier de siste årene.

Tar gullet hjem
Kunde: Jæger Automobil
Man skal ikke fortelle en bergenser at fotball ikke er viktig. Vi valgte å sette fotballen opp mot noe som betyr enda mer – familien. Tittelen «Tar gullet hjem» formidler viktigheten av god sikkerhet når familien skal fraktes til og fra både borte- og hjemmekamper.
Printannonsen ble laget til Bergensavisen sitt fotballmagasin lørdag 28. mars 2015.

Arkitekttegnet arbeidskontrakt
Kunde: Urbanhus
Urbanhus ønsket en stillingsannonse som fanget oppmerksomheten til dyktige arkitekter.
Vi valgte en leken tilnærming, i den tro at lekne arkitekter ville føle seg tiltrukket av et arbeidsmiljø som kommuniserer på denne måten.
En plantegning med ulike rom, som alle beskriver ulike aspekter ved jobben. Vi krydret også annonsen med henvisninger til arkitekters arbeidshverdag («Mål: 1:100» ble til «Mål: 1 arkitekt: 100% stilling»).
PS! Stillingsannonsen vant gull i kategorien Print under Gullsild 2018.

Jul i Altmuligmakergata
Kunde: Jernia Arne Horneland
Jernia Arne Horneland, en innholdsrik jernvarehandel midt i Haugesund Sentrum, ville at vi skulle lage en juleannonse hvor vi fikk frem butikkens store sortiment av både myke, harde, små og store julegaver, både til deg selv og de du kjenner.
Vår vinkling ble å plassere mange av slagsvarene i formasjonen til ei julestjerne og gi annonsen headingen «Jul i Altmuligmakergata».
Ønsker du at Tada lager en kreativ annonse for din bedrift, kontakter du Gunhild 🎉