Kringsjå Opp!
Visuell identitet for motbakkeløp
Steinsfjellet med den 35 meter høye linkmasten kan ses fra hele distriktet. Ca 500 meter i luftlinje unna ligger Kringsjå Seter – målområdet for løpet. Det er derfor naturlig at Steinsfjellet og blir en del av det visuelle uttrykket.
Logoen er kjønns- og aldersnøytral og fungerer like godt i hvit på grønn bunn som i grønn på hvit bunn.
Kringsjå Opp er ikke bare en fysisk utfordring, men også en hyllest til hundre år med dugnadsinnsats og fellesskap. Et stort antall av disse dugnadstimene har blitt lagt ned i terrenget rundt Kringsjå, noe som gjenspeiler seg i høydekurvene vi har tatt med som et av de bærende profilelementene.
Grønnfargen er hovedfargen til Kringsjå Opp, men vi ser for oss at oransje kan brukes i forbindelse med rene eliteløp og lilla om mosjonistløp frem i tid. Dette gjenspeiler seg i tidtabellen under:
Kringsjå Opp markerer starten på det som forhåpentligvis blir en årlig tradisjon, med inntekter som går til vedlikehold av Kringsjåhytten og området rundt. Løpet går fra Skåredalen skole til toppen ved Kringsjåseteren. Løypen utfordrer deltakere i alle aldre og fysisk form med 150 høydemeter fordelt på 2,2 kilometer.
Les mer på Kringsjås venner sin nettside og på løpets egen Facebook-side.