
Hjerterom på Vestlandet
Stord Hotell framstår som et moderne forretnings- og konferansehotell med sjarm og særpreg. Her blir du møtt med en lun og trivelig atmosfære, enten du reiser i jobb- eller fritidssammenheng. Denne følelsen måtte speiles igjen i hotellets visuelle identitet og på de nye nettsidene.

Profil og identitet
Vi tok med oss S-logoikonet videre, men i en rundere, modernisert form. Ikonet representerer hotellets historie, men også beliggenhet. Dråpen og den bua S-formen gir assosiasjoner til Vestlandets bølger og sjø, mens hjerteformen forteller om et varmt hotell som setter gjesten i fokus. Hotellets profil har også fått ny typografi, fager og fotostil.

Design
Ved å ta utgangspunkt i den karakteristiske S-formen, gir vi den nye identiteten et gjenkjennbart og variert formspråk. Bue-formen blir et grafisk element som sammen med en fornyet logo og fargepalett gir den varme hotellopplevingen og atmosfæren vi ønsker å få fram.



Nettsider
I tillegg til å oppgradere nettsidene mot det nye hotellet og den nye designprofilen, hadde kunden et stort ønske om å kunne bruke nettsidene til å fortelle en historie og få brukerene til å drømme seg bort til et avslappende og minneverdig hotellopphold. High-end-design og stemningsskapende bilder var stikkord vi skulle jobbe med for å få til dette.



stord-hotell.no er bygget med WordPress Gutenberg. Dette gir redaktør full frihet til å bygge sidene videre om det skulle komme til nye satsninger eller nye historier som skal fortelles.
Nye satsinger
Brasserie 59 er hotellets restaurant som har blitt betydelig oppgradert det siste året. Brasseriet er ikke bare et tilbud for hotellets gjester, men for alle innbyggere og tilreisende til Stord. Det var derfor viktig at hele Brasserie 59 fikk en egen dedikert seksjon på nettsidene.
For å skille den ut fra resten av hotellsidene, samtidig som vi gav denne delen en ekstra lun atmosfære, ga vi hele Brasserie-delen et dark-mode, samtidig som vi beholdt grunnlayouten for resten av strukturen.

Nabolaget
Stord Hotell ønsket også å ta et ansvar for å fremme nabolaget og andre lokale bedrifter i Sunnhordaland. Vi laget derfor en egen seksjon som het nettopp Nabolaget. Her benytter hotellet sin plattform til å fronte både kjente og mindre kjente lokale butikker, bedrifter og severdigheter.

For å fremme sitt nabolag ønsket de et kunstneriskk uttrykk, og ikke en standardisert kartoversikt. For å realisere dette inngikk vi et samarbeid med Esra Røise fra byHands, som produserte et vakkert maleri av Stord hvor de viktigste severdighetene rundt hotellet var inkludert.
Resultatet ble så bra at det også ble trykket opp på sengegavlene på superiorrommene.

TIPS!
Mange glemmer viktigheten av å ha gode bilder og filmer på nettsidene sine. Nettsidedesignet kan være et skikkelig godt stykke håndverk, men faller likevel gjennom hvis det ikke legges kvalitet og fokus i det visuelle innholdet. Et av våre beste tips til de som skal bygge nye nettsider er å sette av en egen pott i budsjettet til å produsere eget visuelt innhold, som foto og film, slik som Stord Hotell har gjort.


