
Nettsider for Berge Sag
Oppgaven
Én av landets ledende bolig- og hytteleverandører, Berge Sag, ønsket en digital fresh-up – en nettside som presenterte deres store sortiment av boliger og hytter på en oversiktlig, ryddig og mer aktuell måte. De hadde også et mål om å fremheve byggfornyelse som et av sine satsingspunkt.
Løsningen
Etter et godt og svært nødvendig forprosjekt hvor vi bygget om strukturen og døpte om flere begreper, ble den nye nettsiden bygget med brukervennlighet i fokus fra start til slutt. Nettsiden er stor og omfattende, med mange komponenter som skal spille sammen, og gi en god brukeropplevelse – og samtidig være estetisk pen og ryddig.

Filtersystem og Finn-integrasjon
Noe av det mest sentrale var å lage et velfungerende filtersystem. Dette gjør det enkelt å se hva Berge Sag har av tilgjengelige salgsobjekter, tomter etc. I tillegg skal brukeren ha mulighet til å filtrere etter antall soverom, pris og modeller – for å nevne noe.
Deler av nettsiden har også en integrasjon mot Finn.no, som innebærer en praktisk automatikk som forenkler arbeidshverdagen til de ansatte.
Det ble også laget en boligvelger for to av Berge Sags største boligprosjekter.



Ny digital identitet
Berge Sag hadde allerede en sterk oransje merkevare-farge, og vi ønsket å komplementere denne med myke, naturlige bruntoner fra skogen, da det er her mesteparten av deres byggematerialer kommer fra.


For overskrifter og navn på eiendommer ønsket vi et klassisk preg, og brukte fonten Rufina. For resten av typografien brukte vi flere versjoner av sans serif-fonten Rubik.
De illustrerte ikonene er med på å gi et mer naturlig og avslappende uttrykk. Samtidig er de med på å underbygge og visualisere Berge Sags hovedtjenester – Bolig, Hytte og Fornye.
Sjekk ut nye bergesag.no her.
