Nettsider for Solstad Offshore ASA

Oppgaven

Solstad Offshore ønsket å fornye sin digitale identitet og kommunikasjon med nye nettsider. Den nye plattformen skal bidra til at shippinggiganten er mer åpen og tilgjengelig for omverdenen, samt synliggjøre den fremoverlente kulturen blant de nesten 4.000 Solstad-ansatte, rederiets kompetanse og dets moderne og bærekraftige flåte på over 120 skip. 

Løsningen

Nettsidene til Solstad er bygget fra bunn i WordPress og er enkle å oppdatere for de ansatte. For kunden var det viktig med integrasjoner som automatiske børsmeldinger, live aksjeinformasjon og påmelding til nyhetsbrev, samt enkel og oversiktlig presentasjon av rederiets store flåte. Det grunnleggende fokuset var hele veien å ha fin flyt både visuelt og med tanke på brukervennlighet.

Tydelig kursendring 

Prosjektet ble utformet av en engasjert prosjektgruppe bestående av mannskap både fra Solstad og Tada. Besetningen hos kunden hadde gjort godt med forarbeid, noe som var gull verdt i gjennomføringen av våre workshops. 

Dette var forarbeid som tydeliggjorde for oss hvilken ny kurs Solstad ønsket å ta, samtidig som det bidro til innsikt i hvordan rederiet ønsket å kommunisere med omverdenen i fremtiden – mer åpent og tilgjengelig.

Ikonisk flåteoversikt

Solstad har en stor flåte med over 120 skip. På de nye nettsidene er flåten oversiktlig presentert med inndeling etter hvilke spesifikasjoner hvert av skipene har. Ved filtrering kan man enkelt gå til oversikten over Renewable, Subsea, AHTS eller PSV-skip, samt se og få informasjon om hvert eneste Solstad-skip. 

I tillegg til selve nettsiden, designet og produserte vi også et innholdsrikt ikonbibliotek, bestående av ikoner og støttegrafikk – ikoner for alt fra båttyper til Solstads verdier og viktige KPI’er.

Et bærekraftig rederi

Solstad Offshore har stort fokus på sin bærekraftstrategi. Dette er et fokus som kommer godt frem både visuelt og språklig på rederiets nye nettsider. Samtidig var det viktig å tydeliggjøre Solstads kontinuerlige mål som rederi:

  • Vise seg som en global og verdensledende aktør for sitt segment
  • Fremheve alle kvaliteter som gjør Solstad til en trygg og god arbeidsgiver
  • Vise tyngde og åpenhet for investorer

Skudeneshavn-rederiets nye nettsider er dynamiske og enkle å oppdatere for deres ansatte. Sidene er bygget fra bunn av i WordPress med Gutenberg-blokker og inneholder integrasjoner som børsmeldinger, aksjeinformasjon samt påmelding til nyhetsbrev.

Besøk Solstad.com

Nye nettsider for Solstad

Team

Ingrid Bertelsen

Prosjektleder

+47 930 98 207

Kjetil Sande

Digital leder / designer

+47 908 48 599

Espen Dybevik

Webutvikler

+47 918 48 536

Ernst Utvik

Webutvikler

+47 ‭980 74 561‬

Håvard Aa. Strønstad

Performance-rådgiver

+47 928 89 302

Marte Johansen

Digital produsent

+47 991 68 930

Audun Egenberg

AD / tekst­forfatter

+47 922 20 703

Kjetil Hetlevik Johansen

Daglig leder

+47 932 28 265

Andre prosjekter