Boligprosjektet Ostunet

Oppgaven

Osstølen Utbygging AS bygger boligprosjektet Ostunet midt i hjertet av Os, like utenfor Bergen. Resultatet vil bli to store boligfelt med totalt 130 flotte enheter, og et vakkert tun i mellom. Kunden ønsket hjelp til å synliggjøre prosjektet på best mulig måte, og Tada fikk i ansvar å blant annet levere identitet, nettside, prospekt og all markedsføring og kommunikasjon – for å nevne noe.

Løsningen

Det er viktig at boligprosjekter får en sterk identitet for å skille seg ut i havet av andre på markedet – å finne den såkalte X-faktoren unikt for hvert prosjekt. Med Ostunet var umiddelbar nærhet til den vakre naturen noe som skilte seg ut tidlig og tydelig. I tillegg får boligene en flott beliggenhet, med et nydelig og frodig tun i mellom husene – derav navnet Ostunet. Profilen fikk derfor en dyp skogsgrønn farge og et harmonisk preg, både i logo, nettsiden, prospektet og annonser.

Os | Tunet

nettsiden til Ostunet blir du møtt av harmoni, grønt og naturskjønt som skal gjenspeile hvordan tilværelsen på Ostunet vil bli. Her kan du dykke ned i Ostunets mange kvaliteter – både utvendig og innvendig. Den gode planløsningen, den praktiske nærheten, og det vakre tunet. Vi viet også plass til en egen fane om Os, for å vise hvilken flott plass det er å vokse opp – og bli voksen. 

Boligvelgeren består av en fin og oversiktlig sortering av de ulike boligenhetene på Ostunet. Her kan man enkelt trykke seg rundt på prosjektets leiligheter, eneboliger og rekkehus, og finne hjemmet som passer deg best.

Det perfekte prospektet 

Spesielt én ting ble viet ekstra tid og oppmerksomhet: Prospektet. I ethvert boligprosjekt er det svært viktig at prospektet skiller seg ut. Høy kvalitet har høy betydning, og gjenspeiler kvaliteten i hele boligprosjektet for øvrig. Det var også kunden enig i, og ønsket å bruke en del av budsjettet på best mulig kvalitet. Vi kastet ekstra glans over prospektet både design- og innholdsmessig, men også utførelsen i seg selv. Det ble brukt to forskjellige papirkvaliteter – gjennomfarget spesialpapir og vanlig tykt og solid papir. Prospektet ble innbundet, og fikk preging på forsiden. Hvert prospekt ble lagt i en egen håndsydd kalkert konvolutt. 

Med svært god hjelp fra våre gode samarbeidspartnere HBO ble resultatet et godt håndtverk, og et unikt stykke arbeid.

Fra planlegging til utvikling

I prosjektet har vi fått være med fra starten av, og tatt del i planlegging- og utviklingsfasen sammen med utbygger og megler. Vi har fått brukt hele Tada, og alt har blitt produsert in-house (utenom 3D-bildene, som ble laget eksternt). Vi var også tilstede på det vellykkede forsalgsmøtet, og rigget til i ekte Ostunet-stil – med bl.a. bålpanne, lykter og grønne elementer.

Ostunet Tada

Team

Ingrid Bertelsen

Prosjektleder

+47 930 98 207

Stian Iversen

Kreativ leder

+47 932 10 003

Linn Sofie Hagen Olsen

Designer

+47 482 33 578

Marte Johansen

Digital produsent

+47 991 68 930

Audun Egenberg

AD / tekst­forfatter

+47 922 20 703

Henrik Boelsmand

Frilans webutvikler

Kjetil Sande

Digital leder / designer

+47 908 48 599

Andre prosjekter