
Oppgaven
Rufus Friluftsbarnehage i Skåredalen i Haugesund trengte et par markedsføringsaktiviteter for å få enda flere søkere for barnehageåret 2022/2023.
Løsningen
Inngangen til foreldre i en ev. søkeprosess starter gjerne på nettsidene til den aktuelle barnehagen. Vi laget derfor en helt ny nettside med ny visuell profil og nye logoer. For god markedsføring av alle av barnehagens mange aktiviteter, produserte vi også en reklamefilm.
«Her er det godt å være liten»
Rufus friluftsbarnehage er en privateid barnehage med 83 plasser fordelt på fem avdelinger. Barnehagen i Skåredalen har eget uteområde og egen gymsal tilrettelagt for varierte aktivitetsopplevelser og motorisk utfoldelse for barna. I tillegg er det flere steder i barnehagens nærområde som jevnlig får besøk av dens store og små.
Barnehagens fokus på aktive hverdager med tur, natur og motoriske utfoldelser var noe vi også tok med oss i utformingen og produksjonen av den tradisjonsrike barnehagens nye visuelle profil og nettside.

Logoer tegnet for hånd
Deler av den nye profilen og alle logoene til Rufus’ fem avdelinger, Bikuben, Spurvene, Askeladden, Marihønene og Trollungene, tegnet vi for hånd.





For å vise frem mange av de positive sidene ved å være barn i Rufus friluftsbarnehage, laget vi, i samarbeid med Vestbris, en reklamefilm hvor man også får et glimt av barnehagens egen kokk, Jarle, som i følge barna selv lager verdens beste mat til dem hver eneste dag.