
Oppgaven
Foran 2017-utgaven av Sildajazz fikk vi det spennende og omfattende oppdraget med å lage ny identitet for festivalen.
Løsningen
Med sine former, farger og ordspill ble den nye identiteten til Sildajazz en leken profil hvor gjennomgangsmelodien bestod av bølger av lyd og hav.


Sildajazzen – bølger av lyd og hav
Vi ville skape et gjenkjennbart profilelement som nærmest hadde uendelige variasjonsmuligheter, uten å miste sin opprinnelige form. Bølgeformen representerer lydbølgene som beveger hver og en festivalgjenger med fengende jazztoner. Samtidig er den en hyllest til havet og strømninger vi omgir oss med hver dag. Elementer som gjennom årtier har ført folk og musikk til, fra og rundt i regionen vår.




Sildajazzen skal fremstå som attraktiv og aktuell for nye generasjoner. Samtidig skal festivalen ivareta sjelen den har opparbeidet seg gjennom 30 år i Haugesund. Ved blant annet å ta grep rundt festivalens visuelle profil, samt sette en nytenkende digital strategi, gjorde vi Sildajazz til en enda sterkere merkevare.






Ønsker din bedrift lignende løsninger fra Tada, kontakter du Andreas 👇🏼