Oppgaven

Foran 2017-utgaven av Sildajazz fikk vi det spennende og omfattende oppdraget med å lage ny identitet for festivalen.

Løsningen

Med sine former, farger og ordspill ble den nye identiteten til Sildajazz en leken profil hvor gjennom­gangsmelodien bestod av bølger av lyd og hav. ­

Sildajazz 2017 Vinflasker
Sildajazz 2017 Paraply

Sildajazzen – bølger av lyd og hav

Vi ville skape et gjenkjennbart profilelement som nærmest hadde uendelige variasjonsmuligheter, uten å miste sin opprinnelige form. Bølgeformen representerer lydbølgene som beveger hver og en festivalgjenger med fengende jazztoner. Samtidig er den en hyllest til havet og strømninger vi omgir oss med hver dag. Elementer som gjennom årtier har ført folk og musikk til, fra og rundt i regionen vår.

Sildajazz 2017 Programhefte
Sildajazz 2017 Innside program
Sildajazz 2017 T-skjorter
Sildajazz 2017 Jazzpass

Sildajazzen skal fremstå som attraktiv og aktuell for nye generasjoner. Samtidig skal festivalen ivareta sjelen den har opparbeidet seg gjennom 30 år i Haugesund. Ved blant annet å ta grep rundt festivalens visuelle profil, samt sette en nytenkende digital strategi, gjorde vi Sildajazz til en enda sterkere merkevare.

Sildajazz 2017 Artistplakat
Sildajazz 2017 Artistplakat
Sildajazz 2017 Skjermer
Sildajazz 2017 Skjermer
Sildajazz 2017 Konsert
Sildajazz 2017 Konsert

Se flere av våre arbeider

Ønsker din bedrift lignende løsninger fra Tada, kontakter du Andreas 👇🏼