
Oppgaven
Haugaland Kraft ønsket å gjøre en rebranding av sitt beste strømprodukt – Ung Kraft. Nå skulle det blant annet kommuniseres at produktet kan benyttes av alle under 35 år, og ikke bare studenter.
Løsningen
Med ny visuell profil, annonser, digital markedsføring og reklamefilmer vinkler det nye kampanjemateriellet på hva unge ikke trenger å velge bort om de velger Ung Kraft.

Strømproduktet som gir unge flere valgmuligheter
«Ikke senke kravene dine dine, senk strømregningen».
Velger unge under 35 år strømproduktet Ung Kraft fra Haugaland Kraft, kan de unna seg litt ekstra i hverdagen uten å gå i minus.
Som for eksempel et Spotify Premium, den ekstra strømmetjenesten, forretten på restauranten eller den lekre jakka de har siklet på ei stund.


Hva er fellesnevneren for unge og strøm? Energi, noe som ble tatt inn i den visuelle profilen hvor vi bruker farger, typografi, lys, bevegelse og unge mennesker.
Med oss på foto og film hadde vi med oss eminente Haakon Nordvik.

