Kortreist kreativitet – hils på Jenny, TADAs nye teamleder digital!
Når Jenny Henriksen Leite (30) har sin første arbeidsdag i TADA, trenger hun bare å spasere 17 trappetrinn for å flytte fra sin tidligere arbeidsplass.
Hun har nemlig vært en del av nabobedriften Superclub de siste årene; men det kommer vi straks tilbake til.
Mandag 19. august er starten på et nytt kapittel for mange, med skole- og studiestart over hele landet. For Jenny fra Sandeid, er det første dag som teamleder for digitalavdelingen i TADA.
Her skal hun jobbe med prosjektledelse, salg og partnere.
– Stillingen er spot on for hva jeg elsker å jobbe med. Kombinasjonen med å jobbe kreativt, drive frem prosjekter og utvikle en allerede spennende avdeling, er akkurat det jeg ønsker å gjøre. Jeg er ikke skapt for å bare sitte foran en datamaskin – jeg elsker å snakke med folk, ta del i kundemøter, og ha en dynamisk arbeidshverdag, forteller Jenny.
Headhuntet fra Sandeid til start-up
Selv om jobben er ny, er hun godt kjent med mange av oppgavene som skal utføres – og ikke minst med lokalet i Haraldsgata 159, samt flere av de ansatte i TADA. Hun flytter faktisk bare én etasje ned for å stasjonere seg i den nye jobben.
Jenny har nemlig vært en del av Superclub de siste årene, den lokale fotballspill-start up’en, som er utviklet av både tidligere og nåværende TADA-ansatte – og som holder til i samme bygg som TADA.
Dit ble hun headhuntet av Kjetil Hetlevik Johansen, byråleder i TADA og daglig leder i Superclub, for å jobbe med salg og B2B.
– Å ta del i en startup som Superclub har vært utrolig kjekt, utfordrende og lærerikt. Vi ble en tett gjeng som har gått gjennom mye sammen disse årene, og det er dyrebare relasjoner og erfaringer jeg tar med videre, forteller Jenny.
– Berørt og begeistret av god reklame
Hun har også erfaring fra reklamebransjen fra før av – både lokalt og nasjonalt. Først som trainee i det Oslo-baserte reklamebyrået MVH, deretter som prosjektleder i Omega 365 Design i Ølensvåg.
Hva er det med akkurat denne bransjen – og TADA – som gjør at du har valgt den retningen?
– Jeg elsker å jobbe med reklame, og det å kunne være med å skape noe. Jeg blir selv berørt og begeistret av gode reklamer som fester seg. Inntrykket mitt av TADA, er at denne bedriften vil mye – på linje med meg selv. TADA vil stadig utvikle seg, og det vil jeg også. Det er veldig motiverende, forteller Jenny, som har kjent til TADA i mange år.
– Jeg hørte om TADA (den gang Iversen Skogen Reklamebyrå) allerede i studietiden i Bergen, og syntes det virket spennende å kunne kombinere det kreative med strukturert arbeid. Jeg har derfor fulgt litt med fra sidelinjen, og synes det er kjempestas å bli en del av laget. Jeg er veldig glad for tilliten som er vist, sier Jenny.
Inspireres av å reise
Og i den nye jobben vil hun helt sikkert dra nytte av sin varierte bakgrunn; Bachelor i markedsføringsledelse fra BI i Bergen, ett år med med moderne prosjektledelse ved Emergence School Of Leadership i Oslo, og – sist men ikke minst – film- og teaterstudier i New York.
– Det ga meg mye lærdom i alt fra tolking av kroppsspråk til ulike presentasjonsteknikker, og å kunne tilpasse seg ulike situasjoner. Det tror jeg kommer godt med i en jobb som denne, hvor man treffer mange ulike mennesker, situasjoner og utfordringer som skal løses.
Så – hva liker den ferske TADA’eren å gjøre når hun har fri?
– Jeg er glad i å trene, være sosial, og reise. Reising er noe av det som inspirerer meg – det å få et innblikk i andre kulturer gir energi og lærdom, som jeg tar med meg inn i arbeidslivet, avslutter Jenny.