
Oppgaven
I forbindelse med arrangementet Folk i sentrum og sitt 25-årsjubileum med bystatus, trengte Stord kommune bistand rundt design til visuell profil, annonsemateriell og markedsføring.
Løsningen
Skulpturen til Anders Kjellesvik, de fargerike stålbjelkene på torget i Leirvik, ble bærebjelker i vår utarbeidelse av design og visuelle uttrykk både for Folk i sentrum og bystatusjubileet.



Fra 9. til og med 12. juni arrangerte Stord kommune folkefesten Folk i sentrum for femte gang. Arrangementet er et samarbeid mellom kommunen, frivillige organisasjoner og næringsliv, og har som mål å gjøre Leirvik sentrum til en inkluderende møteplass hvor alle kan delta og få gode opplevelser.
Under årets arrangement skulle også 25-årsjubileet for Stords bystatus markeres. Folkefesten gikk i år dessuten av stabelen samtidig som konsertfestivalen Osvald-fest finner sted på utescenen i Leirvik sentrum.
Som om ikke dette var nok var også åpningen av den nye aktivitetsparken ved kulturhuset en del av programmet denne feststemte langhelga.




Vi i Tada har utarbeidet design både for festivalplakater til Folk i sentrum og logoen til byens 25-årsjubileum samt stått for markedsføring av folkefesten på digitale plattformer og i sosiale medier.
Den fargerike skulpturen av stålbjelker midt på torget i Leirvik, laget av kunstneren Anders Kjellesvik, har vært til inspirasjon og står sentralt i vårt designarbeid som grafiske element sammen med den lett lesbare skrifttypen Circular.




Fargene er med på å gi liv til arrangementets visuelle profil – farger som er hentet fra selve kunstverket.
Jubileumslogoen blir som en forlengning av Folk i sentrum-profilen, men står også godt på egne ben.


