Himla.no er en digital tjeneste fra Fana Sparebank som tilbyr banktjenester til hele landet med betingelser i toppsjiktet. Dette måtte ut til hele Norges befolkning, med fokus på de store byene.

Himla - ballong-gif
Himla - vinke-gif

Da Himla skulle lanseres laget vi Norges billigste lånseringskampanje. Alt vi gjorde, gjorde vi billig – men også skikkelig. Helt i tråd med Himla-ånden.

Teaser-kampanje

Himla er billige, men de er også litt firkanta. Du må ha 25% egenkapital for å bli kunde, og du må kunne fikse det meste selv i nettbanken. Da blir det til gjengjeld veldig billig.

Lånseringskampanje

unike med Himla banktjenester er at de er heldigitale, hel-egalitære (alle får samme rente) og helt i toppsjiktet når det gjelder betingelser.

Himla bruker ikke ressurser på tull og fanteri, det er sånn de holder seg så billige. 

Lånseringsfilm

Vi måtte selvfølgelig ha en film. Den hadde vi to krav til (utenom at den selvsagt skulle være knakende god og effektiv):

  • Den måtte være billig i produksjon.
  • Og billig i distribusjon.

Lånseringsannonser

Vi fornyet annonseuttrykket litt da vi gikk fra teasing til lansering, og kjørte samtidig ut flere varianter. Siden alle kunder som nevnt får akkurat den samme, gode renten,

identifiserte vi én ting som manglet i forhold til andre tilbydere av banktjenester: «avtaler» som alle kan føle seg inkludert i, som for eksempel «Kommuneavtalen – for alle som bor i en kommune».

Himla bra nettside

Gode nettsider er relativt viktig for en nettbasert leverandør av banktjenester. Vi har stått for designet, og i tillegg vært med på å forme kundereisen gjennom den fine og brukervennlige nettbanken.